Document

بازگشت

زمان مطالعه : ۱ دقیقه و ۴۳ ثانیه

کتاب اصول بازاریابی کاتلر

5029426.jpg

کتاب اصول بازاریابی کاتلر رو دارم می خونم و الان که نوشتن این متن رو شروع کردم هنوز تموم نشده و سعی میکنم همزمان با پیش رفتن در کتاب این مطلب رو هم کامل تر کنم.

در این مطلب سعی میکنم خیلی نظر شخصی خودم در مورد بازاریابی و نقص ها و باگ های اون نگم.

این کتاب مرجع کاملی در زمینه بازاریابی هست

تصور من این بود که کتاب های این حوزه بیشتر از کلمات رایج استفاده کنن به جای ترجمه اونا، مثلن آنلاین به جای برخط یا پروموشن به جای پیشبرد

خوندن کتاب برای هر کسی که می خواد کسب و کاری رو شروع کنه یا شروع کرده خیلی خیلی میتونه کمک کننده باشه. به جای با تجربه به دست آوردن خیلی از این اصول می تونید اونها رو در این کتاب بخونید. 

این روزها که همه به فکر ایجاد استارتاپ خودشون هستن یا دنبال ایده می ‌گردن می تونید مطمئن باشد شما با خوندن این کتاب کلی ایده به ذهنتون میاد.

باتوجه به حجم کتاب که حدود 850 صفحه هست شاید خوندش سخت باشه که گویا اسلایدهای درسی کتاب و نسخه صوتی اون هم موجود هست.

مثال های کتاب گاهی خوب یا قابل فهم نیستن یا فک میکنم قدیمی باشن. اگر کسی می تونست کتاب رو کلن بازنویسی کنه و خودش مثالهای ملموسی بیاره خیلی عالی میشد.

یه کار خوبی که میشه انجام داد اینه که از اطلاعات موجود در کتاب به عنوان معیار استفاده کنید و روند فعلی کسب و کارتون رو بررسی کنید که اصلن آینده سودآوری دارید یا نه.

قسمت هایی که به عوامل روانشناختی مانند انگیزش پرداخته، خیلی می تونست کاربردی تر باشه.

چیزی که برای من جذاب و البته خیلی خیلی قابل بحث هست موارد مثل بازاریابی و مارکتینگ در شغل هایی مانند رواندرمانگری و پزشکی و حتی علوم انسانی مانند جامعه شناسی و ... هستن. بنظرم میشه گفت اصول بازاریابی با مثلن اصول روانشناسی تضاد های بزرگی دارن و یا اصلن در یک گلیم نمی گنجن. بازاریابی در حوزه های آموزشی و دین و سلامت و... خیلی خیلی میتونه کار رو به جاهای باریکی بکشونه و خرابکاری کنه. خیلی از این رشته ها اما در کشور ما در یک سمت سر خوردن به ورطه بازاریابی رو دارن و در سمت دیگه سواستفاده های سیستم های دولتی رو و یا مورد این قضاوت واقع شدن که بقیه همکارات دارن پول پارو میکنن و تو ........

 

ادامه دارد

مقالات پیشنهادی

5029426.jpg
کتاب اصول بازاریابی کاتلر